Nyheter från årsmötet 2022

2022-06-02 i Allmänt

Prenumerera via:

Onsdagen 1 juni höll BK Kruset årsmöte.

De viktigaste frågorna på årsmötet handlade om föreningens ekonomi, val av styrelse och frågan om medlemsavgifternas nivåer. De senare kan enligt föreningens stadgar endast justeras på just årsmötet.

Vår kassör Ingrid Landgren kunde meddela att det ekonomiska resultat landar på plus, delvis tack var de corona-bidrag vi har sökt och fått. Ett sådant bidrag kan vi inte räkna med nästa år och mötet diskuterade därför hur vi ska ta höjd för ett rimligt resultat även i framtiden. En stor utgiftspost som vi har sluppit säsongen 2021/22 är bollinköp, vilket inom några veckor kommer att belasta ekonomin med femsiffriga belopp. Nästa säsong är planen dessutom att återstarta serielaget (div 4), vilket också kommer att dra en del kostnader.

Delvis beroende på ovanstående beslöt årsmötet att höja medlemsavgifterna något. De är som vi alla vet redan mycket låga. Höstterminens avgifter kommer att ligga på följande nivåer. Medlem som tränar med fjäderboll: 950 kr. Medlem som tränar med plastboll: 750 kr. Medlem som tränar i nybörjargrupp fredagar, fortsatt samma avgift som tidigare, dvs. 550 kr. Som tidigare har vi en syskonrabatt på 150 kr.

Styrelsens sammansättning för det nya verksamhetsåret är som följer.

Ordförande: Lars-Eric Jönsson

Sekreterare: Ann-Kristin Hansson

Kassör: Ingrid Landgren

Ledamöter: Annie Derwik, Per Derwik, Mikael Knutsson, Jan Persson

Suppleant: Matilda Knutsson

Revisor: Håkan Lind

Den uppmärksamma noterar att vi numera har två ungdomar i styrelsen – Annie och Matilda – vilket är viktigt för föreningen som mer än något annat bedriver ungdomsverksamhet.