Snart slut på säsongen

2022-05-08 i Allmänt

Den här säsongen börjar så smått lida mot sitt slut. Trots framförallt höstens besvärligheter med covid19 tycker jag att vi har lyckats genomföra säsongen på ett bra sätt med hög aktivitetsnivå.

Under våren har flera av våra ungdomar varit ute och tävlat framgångsrikt. Minst lika roligt är att vår nybörjartimme på fredagar har varit välfylld och intensiv. Här har har vi redan sett flera ungdomar som kan ta steget upp till träningarna på tisdagar och torsdagar.
Fredagen 13 maj är den sista reguljära träningen för säsongen. Därefter kommer vi att genomföra träningar på tisdagar och torsdagar. Dessa träningar kommer att vara öppna för alla, såväl erfarna spelare som nybörjare. Exakt vilka dagar och tider som gäller ber vi att få återkomma till eftersom vi måste boka dessa träningar i särskild ordning. Håll ett öga på vår kalender här på hemsidan. Här kommer tiderna att framgå.
Vi har fått in de allra flesta medlemsavgifterna för vårterminen men saknar ännu ett par. Om du har på känn att avgiften inte är betald vore det bra om den kom in till föreningen. avgifterna och kontonummer framgår nedan.
Höstens träningstider är ännu inte konfirmerade från kommunen. vi räknar med att få samma tider som tidigare. Vi räknar också med att kunna inleda höstens träningar torsdagen 1 september. Innan dess ska vi helst också ha en kick off-dag. När den blir måste vi få återkomma till.
I övrigt hoppas jag att alla får en bra sommar med mycket aktivitet. Tänk gärna på konditionsträningen. Den kommer att behövas när vi startar i höst!
/Lars-Eric