Medlemsbrev 22 maj 2021

2021-05-22 i Allmänt

Medlemsbrev, 22 maj 2021

Som ni alla vet är våra reguljära inomhusträningar nu avslutade. I den mån det finns halltider, intresse från våra spelare och tränare tillgängliga bokar vi ibland banor på tisdagar, torsdagar eller lördagar. Dessa träningar kommer att vara synliga i kalendariet på hemsidan och är öppna för alla medlemmar.

På tisdag 25 maj inleder vi dessutom utomhusträningen. Vi träffas på Björkeröds parkering på Kullaberg klockan 18.00. Träningen kommer att bestå av löpning, styrka och smidighet. Även dessa träningstillfällen kommer att synas i kalendariet och är öppna för alla medlemmar. Vid dåligt väder kommer vi istället att försöka boka banor i A-hallen på Sportcentret 18.30 till 20.30.

I övrigt hoppas vi att vi kan se fram emot nästa säsong utan Covid19-restriktioner. Redan nu kan vi boka in en kickoff-träning söndagen 29 augusti, 10-12, 13-15 i A-hallen på Sportcentret. Även detta tillfälle är givetvis öppet för alla medlemmar, såväl nya som gamla. Veckan därpå inleds träningarna med särskilt fokus på att rekrytera nya och nygamla medlemmar. Vi välkomnar då alla att ta med sig kompisar för prova på-spel. Mer information om detta kommer i augusti.

Avslutningsvis vill jag passa på att tacka alla våra ideellt och hårt arbetande tränare men också alla ni som har deltagit träningarna. Tillsammans är ni BK Kruset. Förhoppningsvis kan vi bli några fler till hösten.

Vänliga hälsningar och med önskan om en riktigt bra sommar,

Lars-Eric Jönsson (ordf. i BK Kruset)