Träning med nya restriktioner

2020-10-30 i Allmänt

Med anledning av Folkhälsomyndighetens nya lokala allmänna råd angående Covid19.

I veckan, 27 oktober, kom nya regionala restriktioner i Skåne med anledning av Covid19. De avser bland annat idrott, träning och tävling. Restriktionerna undantar träningar med barn och ungdom födda 2005 eller senare. Eftersom våra tränande medlemmar i huvudsak ingår i denna åldergrupp kommer vi därför att försöka genomföra våra träningar enligt kalendern. Givetvis accepterar vi ingen trängsel i hallen, kroppskontakt eller spelare som har ens lätta förkylningssymtom. Om det senare stannar man givetvis hemma från träningen.

För övrigt vill vi bara råda våra medlemmar att följa de råd och anvisningar som Folkhälsomyndigheten och andra berörda myndigheter meddelar. Nys i armvecket, undvik att resa, tvätta händerna ofta med varmt vatten, tvål och handsprit, och håll händerna borta från ansiktet. Och var rädda om varandra.