Badminton, träning, tävling och Corona

2020-03-13 i Allmänt

I går meddelade Svenska badmintonförbundet att alla av förbundet sanktionerade tävlingar ställs in tills vidare. BK Kruset hade spelare anmälda till Nissanslaget senare i mars.  Redan innan SBF skickade ut sitt meddelande beslöt vi i klubben att återta våra anmälningar, framförallt för att Nissanslaget är en stor tävling med ett par hundra deltagare men också för att det inte kändes nödvändigt att resa till Halmstad och genomföra en tävling under rådande förhållanden.

Beträffande våra egna träningstillfällen kommer vi att fortsätta som vanligt så länge Sporthallen är öppen och inget annat sägs. Har man förkylningssymtom stannar man givetvis hemma från träningen, liksom om man har varit på resa i de länder som utrikesdepartementet avråder att resa till.

Vi kommer också att skjuta på våra ungdomsmästerskap som var tänkta att gå av stapeln 28 mars. Under rådande förhållanden tror vi helt enkelt inte att vi kommer att få tillräckligt många anmälningar. När tävlingen ska genomföras återkommer vi till.

För övrigt vill vi bara råda våra medlemmar att följa de råd och anvisningar som Folkhälsomyndigheten och andra berörda myndigheter meddelar. Nys i armvecket, undvik att åka utomlands, tvätta händerna med varmt vatten, tvål och handsprit, och håll händerna borta från ansiktet. Och var rädda om varandra.