Lergöksträffen 2020

2020-03-02 i Allmänt

BK Kruset ställde upp med tolv spelare i Lergöksträffen i helgen. Vi var inte bara många utan gjorde också flera mycket goda insatser. Om vi bara tittar i resultatlistan så kan vi notera att Matilda vann DS U11 och att Alfred och Malte vann HD U15. Alfred nådde dessutom semifinal i HS 13. Annie och Linn tog andra respektive tredje plats i DSU13. Mikael och Ebba bildade ett nykomponerat mixedpar och gjorde det riktigt bra med en slutlig tredjeplats som resultat.

Viktigare än placeringarna var dock att vi hade skoj tillsammans och kunde uppträda som ett lag (dessutom i nya matchkläder). Vi var många som arbetade hårt på planen och även om vi inte vann alla våra matcher, eller just därför, fick vi med oss gott om erfarenheter hem. En vinst är bra men en förlust är mer lärorik.

Samtliga deltagare:

Linn Bergmark

Annie Derwik

Malte Derwik

Ebba Hedström

Johannes Hult

Lars-Eric Jönsson

Hugo Karlsson

Alfred Knutsson

Matilda Knutsson

Mikael Knutsson

Sabina Rosenkvist

Hampus Stoeckmann

Tack Thomas Carlsson och Jan Persson för coach-hjälp!

Samtliga resultat här

Bilder? Se BK Krusets fäjsboksida.