Ungdomsturnering i Helsingborg

2015-01-14 i Allmänt

I söndags 11 januari avgjordes Åke Sandins minnestävling för ungdomar. Sammanfattningsvis var det en bra tävling ur klubbens och ungdomarnas perspektiv. Första matcherna var väldigt nervösa för de flesta. I andra omgången hade premiärnerverna dallrat

Adrian Bjurström i U11 blev utslagen i slutspelet och kom på 6e plats.

I klassen U13 gick samtliga 5 killar till slutspelet. Där gick Alex Ahlin och David Engström till kvartsfinal men sen var det slutspelat för alla killarna. Vi hade också Stella Suwe som gick till kvartsfinal där blev motståndet för tufft. På det hela taget mycket väl godkänt.

I klass U15 hade vi också 5 killar varav 4 kom in i slutspelet och gjorde väldigt bra matcher. Oscar Jarl kom till semifinal innan motståndet blev för bra där han blev fyra. Bra jobbat grabbar! I U15 där gjorde även Hanna Stoeckmann en bra tävling och överraskade sig själv, spelade bra och blev trea. Mycket starkt.

I Klass U17 spelade Johannes Hult och Hampus Stoeckmann. Hampus spelade bra men gick inte till slutspelet. Det fattades några bollar, så jämnt var det. Johannes spelade stundtals utmärkt och blev tvåa. Ida Jacobsen överraskade sig själv med att spela med hjärtat och kämpade till sig en tredjeplats.

Ellinor, Stefan och Janne öste beröm över alla ungdomar.

Samtliga resultat här.