Fina framgångar och bra erfarenheter i Halmstad

2014-10-06 i Allmänt

BK Kruset hade flera spelare på plats i helgens tävlingar i Halmstad. Först och bäst, Ellinor spelade till sig en andraplats i damsingel B. Ruskigt bra gjort. Grattis Ellinor!

Anton W spelade HS U11. Han kom tvåa i poolen efter att ha förlorat mot turneringens förstaseedade spelare i två raka set. Anton gick direkt till semifinal där han förlorade i tre set och kunde stolt ta emot tredjepriset. Bra gjort!

Max o Anton D började med dubbel i U15, som de förlorade i två raka. I HS U15 förlorade Max båda sina matcher i poolen, bl.a. mot turneringens förstaseedade. Anton D förlorade sina tre matcher i poolen. Den jämnaste gick över tre set där det tredje slutade 24-22. Sammantaget kan vi förmoda att både Max och Anton, trots – eller tack vare – förlusterna gjorde ett par bra erfarenheter att ta med sig in i säsongen.

Niklas spelade herrsingel B och gick trots en vinst och flera jämna set inte vidare från gruppen. Kanske satt en flygresa över Atlanten i benen? Tillsammans med Chanh Lu, Skälderviken, blev det respass direkt också i herrdubbeln. Sak samma i mixeddubbeln efter två mycket jämna set tillsammans med Ellinor.

Samtliga resultat här.