Fin andraplats i Höllviken

2013-04-28 i Allmänt

BK Krusets yngsta spelare fortsätter att imponera. Lördagen 27 april var det Max Wickströms tur att visa framfötterna.

Efter två stabila matcher i gruppspelet (vinst med 2-0 i set i båda) var det dags för kvartsfinal. Det blev en mycket spännande match mot en Landskronaspelare. Vinst i en jämn match över tre set.

Semifinalen spelade Max mot ytterligare en Landskronaspelare. Det blev en riktigt grym och jämn match. Max tappade första set med 30-28! Det blev vinst i andra och Max skaffade sig två matchbollar vid ställningen 20-18 i tredje. Motståndaren
räddade dessa två matchbollar och ställningen var 20-20. Därefter vann Max de följande två bollarna och var klar för final.

Även finalen (mot en spelare från BMK Bollen, Ystad) blev en mycket jämn match över tre set. Max förlorade första, vann andra och förlorade tredje med 21-19.

Sammantaget var det en mycket stark och jämn insats av Max, som ser fram emot nästa säsong då han fortfarande spelar i U13.

/Stefan Wickström