Stolpe ut i Helsingborg. Succé i Malmö

2013-04-22 i Allmänt

Malin Johansson, Niklas Johansson, Thomas Carlsson och Christer Brillan Fahlcrantz spelade i Helsingborg och Racket Pro Center Cup. Anton Drugge drog till Malmö och BMK Auras ungdomstävling.

I Helsingborg spelade Malin två mycket jämna matcher i samsingel A. Tredje matchen var hon tyvärr tvungen att ge upp pga skada. Damdubbel spelades i pool med fyra par. Malin spelade med Anna Gustafsson från Carlshamn. Resultat: 1 vinst, 2 förluster. Tillsammans med Thomas spelade Malin mixeddubbel A där det blev knapp förlust i seimifinal.

Niklas gick in i herrsingel B och fick en walkover i gruppspelet. De två följande matcherna spelade över tre set, tyvärr med förlust i båda. I herrdubbel B spelade Thomas och Niklas tillsammans. De vann en match och förlorade kvartsfinalen mot de slutliga vinnarna.

Christer spelade herrsingel C och spelade tre mycket jämna matcher varav en vunnen och två förlorade.

Våra vuxna spelare till trots, helgens insats stod Anton för. I sin första tävling som licensierad spelare tog han sig till final i U13 där han förlorade mycket knappt över tre set. Var ska det sluta? Grattis Anton!

Resultat:

Auras ungdomstävling