Serien avslutad. BK Kruset tvåa

2013-04-13 i Allmänt

Idag, 13 april, spelades de två sista omgångarna av årets seriespel, division 3 syd B.

BK Kruset gick in i de två sista omgångarna för att försvara sin andraplats. Skålderviken/Klippan var redan klara seriesegrare. Teoretiskt skulle BMK Gripen kunna hota vår placering. Men med en vinst med 8-0 mot Christianstad BMK var saken klar. Därefter tog vi en hälsosam revansch mot Lugi som vi slarvade bort en vinst mot i första seriesammandragningen i Helsingborg.

I dagens övningar deltog Ellinor Südow, Malin Johansson, Johan Andersson, Thomas Carlsson, Niklas Johansson, Lars-Eric Jönsson och Mikael Karlsson. Som vanligt, måste man nog säga, var det tjejerna som övertygade mest. Båda var 100-procentiga.

I tidigare matcher har också Anders Ewald, Sofi Jonsson och Stina Tansjö deltagit. Vi ser fram emot deras närvaro i laget nästa säsong.

Seriespelet är nu alltså över. Utan några förväntningar på placering eller konkurrensförmåga gick vi in i seriespelet och kom ut som tvåa. Det ger mersmak. Satsningen mot säsongen 2013/14 är inledd.