Stolpe ut i Gripen-träffen

2012-03-19 i Allmänt

I årets Gripen-träffen representerades BK Kruset av sex spelare. Christian Greback, Hampus Stoeckman, Jonathan Widow och Jacob Lindqvist deltog i ungdomsklasserna. Niklas Johansson och Stina Tansjö spelade B-klass.

Christian, Hampus, Jakob och Jonathan fick svåra matcher och förlorade samtliga. Närmast en seger låg Jonathan som förlorade sin andra match i två jämna set.

Niklas Johansson hade litet otur med den blivande turneringsvinnaren i sin pool. Niklas förlorade två matcher och vann en tresetare. Bra jobbat!

Stina Tansjö vann två av tre matcher i sin pool men gick ändå inte vidare. Efter seträkning hamnade hon på tredje plats i poolen. Ettan och tvåan hade samma matchfacit men bättre set-skillnad. Surt.

Sist på lördagkvällen stod mixed-dubbel b på programmet. Niklas och Stina förlorade i två jämna men raka set mot ett par från Trollhättan.