Fyra nya tränare!

2012-01-23 i Allmänt

Med fet träningsvärk kan vi summera helgens insats, 6 timmars teori och 10 timmars praktiska övningar på banan har givit BK Kruset fyra nyutbildade tränare.

Thomas och Niklas har varit kanon sedan tidigare och Ellinor har ju de senaste tre åren fått massor av erfarenhet och träning, men vi är överens om att det varit en mycket nyttig helg. Vi har fått ta i lite, varit på plats redan 08.30 i Olympiahallen både lördag och söndag, och hållit på till fem-tiden på eftermiddagen.

Eftersom de andra har så mycket erfarenhet skriver jag detta utifrån min egen synvinkel. Jag har lärt mig grepp, spelcentrum, fotarbete (jorå, jag kan lära ut malajsteget nuförtiden!!!). Forhand- och backhandblockering gör mitt spel mycket snabbare och är enkelt att visa och träna in. Värsta träningsvärken kommer från nätstötarna, backhand och forehand. ”Badmintonmuskeln” talar i dag sitt tydliga språk. Jag får ingen riktig fart på clearen ännu men är på väg och det har varit intressant att se racketens väg genom luften, kan numera göra en hyfsad backhand clear även om den inte kommer ända fram ännu.

Intressant var också axelrörelserna, precis som att kasta en boll. Vi ska absolut utnyttja att vi har en landslagsspelare i baseboll i klubben, han kan verkligen kasta! Jag tar med ett gäng gamla tennisbollar nästa gång som redskap.

Kul för mig som styrelseledamot var också att snacka med andra klubbar. En hel del tips på hur vi kan organisera föräldramedverkan, avslutningar m.m.

Kort sagt, en jobbig men väldigt bra helg!

Lasse Südow