Nio pallplatser i DM!

2011-11-12 i Allmänt

Lördag 12 november gick Skåne-DM i badminton. BK Kruset ställde upp med fyra spelare som tillsammans spelade hem nio topp-treplatser. Är vi glada och imponerade eller är vi glada och imponerade? Lasse Südow var där och rapporterar.

Räknar jag rätt? 9 medaljer!

Niklas 3, bestående av 2.a plats i herrsingel C, 1.a u herrdubbel C och 2.a plats i mixed dubbel C

Thomas 3, bestående av 3.e plats i herrsingel C, 1.a i herrdubbel C och 1.a plats i mixed dubbel C

Ellinor 2, bestående av 3.e plats i damsingel U15, och andra plats i mixeddubbel C

Stina 1, bestående av 1.a plats i mixeddubbel C.

Bra resultat av anmälan till DM, och riktigt kul att vara där! Niklas och Stina åkte med oss och som pappa är man glad att ha med så sköna lirare i bilen!

Niklas var inte nöjd med sitt spel men vann det mesta. Han säger själv att han behöver mera tålamod, våga slå fler clear för att hitta bättre läge. Håller nog med men jag tycker ändå att Niklas har rätt gnista, rätt tändning.

Stina var väl inte helt nöjd med sin singel men jet-lag sitter i länge, själv är jag inte människa på 14 dagar efter en väst-öst förflyttning över Atlanten. Men mixed fungerar bra, och man kan och bör inte diskutera emot en DM-mästare!

Thomas är stabil, både som spelare och som coach/ledare för gänget. Jag ser att det är en gammal storspelare som agerar, precisionen kanske saknas men ett våldsamt tryck på bollen.

Ellis tar för första gången set på Sandra, men är väl passiv i tredje set. Annars en bra turnering med många matcher.

Kul att Skånes badmintonförbund nu får en framgång med många anmälningar och en bra turnering. Jag passade på att gratta killarna efter sista match, det är VIKTIGT att Skåne har ett väl fungerande och eftertraktat DM. Det ska vara fint att vara DM mästare!

/Lasse