BK Kruset i Skåneserien

2011-11-09 i Allmänt

Ja, så var det alltså dags med Skåneserien, denna efterlängtade tävlingsform för ungdomar. Vi i BK Kruset mötte två lag, Malmö och Hässleholm.

Inledningsvis det blev det lite trubbel med att få ihop laget. Stina satt fast i New York efter ett inställt flyg. Robin låg hemma sjuk. Men Ellinor och Niklas spelade och gjorde det mycket bra i denna första sammandragning som Helsingborg arrangerade på ett fint sätt.

Våra två kämpar fick starta mot MBK som började med två WO vinster eftersom de – liksom Hässleholm – till skillnad från oss var fullt manskap. I första mötet fick Ellinor möta en tjej som var 2 år äldre och ganska väl skolad. Ellinor fick det svårt, kämpade väldigt väl men förlorade i två raka set.

Niklas spelade lugnt och noggrant och hade inga problem med sin motståndare även här två raka.

Mixen däremot blev spännande där Ellis och Niklas vann första set genom bra mixspel. Av bara farten drog dom iväg till 11-8 i andra set men förlorade fokus och tappade andra set med knapp marginal. Tredje set kunde ha gått hur som helst men till sist stod MBK-paret som segrare därmed förlust för Kruset med 1-4.

Mot Hässleholm var det inga större problem laget dom mötte var betydligt lättare att tas med så det blev en klar vinst 3-2 till Kruset.

Sammantaget gav det här mersmak. Det är ett bra tag sedan vi kunde ställa ett lag på benen. Nästa sammandragning ska vi ha fullt lag och inte ge bort några matcher.