BK Kruset i Gripenträffen

2011-03-20 i Allmänt

Sex spelare från BK Kruset tog sig an Gripenträffen i Hässleholm, helgen 19–20 mars. Det blev en bra tävling och flera spelare tog steg framåt i sin utveckling.

BK kruset blev med sina sex deltagare tionde bästa klubb i Gripenträffen med sammanlagt 35 segrar. Räknat på antalet vunna matcher i relation till deltagande spelare var Kruset tredje bästa förening. Bäst av Krusets spelare var Thomas Magneklint som gick fram som en slåttermaskin i C-klassen, endast stoppad av Andreas Malmqvist, Kävlinge-Furulund i finalen. I c-dubbeln bildade han par med Ljungbys Daniel Gunnarsson och vann hela klassen med visst besvär. Samtliga matcher avgjordes i tre set.

Ellinor Südow tog sig till final i damsingel U13 där, som vanligt, Sandra Lu från Skälderviken, stod för motståndet. Det blev knapp förlust i två set för Ellinor.

Ellinor var också anmäld i damdubbel c tillsammans med Stina Tansjö. Tyvärr blev Stina sjuk under lördagen och låg mellan lakanen på söndagen. Damdubbeln inställd, alltså. Under lördagen hade Stina trots sviktande hälsa spelat hem sin pool i damsingel C och hade nog legat bra till för slutsegern om inte infektionen hade velat annat.

I herrsingel U15 ställde Johan Andersson och Zeb Rudqvist upp. Johan var hämmad av en infektion tidigare i veckan och kunde inte slutföra singelspelet. Zeb tog tag i sitt spel på ett beundransvärt sätt och blev pooltvåa på två vinster och en förlust i tre set. Respass dock i slutspelet mot Adam Kristensson, Veberöd, i en jämn tresetare. Johan och Zeb överraskade också med att slå förstaseedade paret från Hoby i herrdubbel U15. I semifinalen tog det dock stopp mot ett par från Sjöbo och Skurup.

Ända deltagare i B-klassen var Lars-Eric Jönsson. Efter darrigt spel stod han trots allt som pooltvåa med två segrar och en förlust. Söndagens slutspel bjöd en förlorad tresetare mot Filip Kristensson från Veberöd. Lars-Eric kunde trots allt glädjas åt tämligen bra spel, åtminstone bättre än lördagens.

Summa summarum: Thomas har visat att han regerar i C-klassen. Dags att gå upp till B nu? Skulle tro det. Ellinor har en liten, mycket liten, bit kvar för att vinna U13 när en viss spelare från Skälderviken deltar. Nästa gång, Ellinor! Stina har spelat sin sista C-klass. Nu är det B som gäller med bättre spelare och högre tempo. Zeb och Johan har visat i var sin tävling att de kan bli riktigt bra. Det krävs bara mer och intensivare träning – taktik, teknik och kondition.