Nästan hela vägen i Lund

2010-11-22 i Allmänt

BK Krusets spelare gick en bra bit i Yonex Cup i Lund. Några gick nästan in i kaklet men orkade inte hela vägen. Pool-spelet var tufft för alla. Bara vinnaren gick vidare. Få klarade sig på två vunna matcher.

Martin Repcick spelade och vann två hårda tre-setare i U17 men kunde inte göra sig kvitt den första matchens knappa förlust. Stina Tansjö vann bekvämt sina två inledande matcher i damsingel C men förlorade knappt i två raka set mot Susanne Krüger, Kävlinge Furulund. Det kändes i luften att den matchen nog inte hade varit omöjlig att vinna om Stina hade varit riktigt på tå.

Lars-Eric Jönsson spelade litet överraskande hem sin pool i herrsingel C utan setförlust men blåstes av banan av Mikael Frick från Kristianstad. Det var inte mycket att snacka om. Det fanns helt enkelt ingen kräm kvar i kropp eller knopp hos Lars-Eric.

Thomas Magneklint och Robin Tufvesson var mycket nära att ta hem herrdubbel C men stupade på mållinjen och förlorade finalen i två raka set. Robin vann en och förlorade en i sin singelpool. Thomas spelade hem sin och tog sig till semifinal där han förlorade mot slutliga vinnaren Christopher Kronqvist.

Ellinor Südow, slutligen, vann sin pool i damsingel U13 tämligen enkelt och spelade därefter final mot sin välkända antagonist och dubbelpartner Sandra Lu från Skälderviken. Det blev en klar förlust. Å andra sidan tog sig Ellinor och Sandra till en överraskande semifinal i damdubbel C.

Summa summarum var det här en riktigt bra tävling för BK Kruset. Det saknas bara ett steg för flera av spelarna att ta sig hela vägen och vinna sina klasser.