Swedbank Cup i Skälderviken

Helgen 29/30 januari spelades Swedbank Cup i Skälderviken.
Ellinor blev turneringens bästa tjej med åtta vunna matcher. Hon blev tvåa i damsingel u13 där hon i vanlig ordning fick möta Sandra Lu i finalen. Dags att vinna nästa gång, Ellinor? I par med Sandra vann hon damdubbeln och sprang i förbifarten hem mixeddubbeln med Adrian Levin från Älmhult.
Zeb hamnade i en knepig pool i killar u15 och förlorade sina matcher, varav två i tre set. Vi får fundera på vad saknas för att ta det där lilla extra steget, Zeb!
Johan spelade övertygande hem sin pool men mötte därefter på hårt motstånd i kvarten. Inte heller Johan har långt kvar för att kunna gå riktigt långt. I dubbeln hade Zeb och Johan och fick möta ett seedat par direkt och därmed var dubbelturneringen över.
Summa summarum en bra tävling av alla tre, som samtliga inte har långt kvar från ta ett stort steg i utvecklingen och resultatlistorna.